Om föreningen

Brf Ekkullen är en liten förening om 24 lägenheter. Fyra mindre trähus i sluttning nedanför ekkullen bildar avslutning på liten återvändsgata (Brännhögsvägen 1-7) i Mölnlycke.

Husen uppfördes 1995 och här finns medlemmar som har bott här ända sedan starten. Förutom bostadshusen så finns ett förrådshus för vår värmeanläggning, sopor och redskap. Vi har även ett cykelförråd och garage/carport. Till alla lägenheter hör en parkeringsplats eller plats i garage eller carport. Dessutom finns 5 gästparkeringsplatser.

Vår trädgård är stor och vacker med gräsmattor, träd, buskar och rabatter på en sluttande tomt. Dessutom har vi en alldeles egen skog i form av ekkullen som ligger högst upp på tomten och som gett föreningen dess namn. Den vårdar vi väl genom att gallra träd, ta bort sly och sätta upp fågelholkar.

Vi genomför kontinuerligt underhåll av vår fastighet i enlighet med den långsiktiga plan vi har budgeterat för. Under åren har vi bland annat genomfört följande:

• 2005 Inkoppling av fjärrvärme
  • 2006 Inkoppling av fiber till fastighetsnätet/kabel-tv, målning av trapphus
  • 2007 Tvätt av fasad
  • 2009 Byte tätningslister fönster/balkongdörrar samtliga lägenheter, spolning av avloppsstammar, Boverkets energideklaration
  • 2012 Ommålning samtliga byggnader
  • 2015 Omfogning fönster/dörrar nedre plan. Byte samtliga värmemängdsmätare i lägenheter samt alla radiatorer i våra trapphus.
  • 2016 Genomgång av ventilationssystemet OVK
  • 2017 Bredband
  • 2018 Alla armaturer utbytta till LED (gångvägar och i trapphus)
  • 2019 Ny energideklaration